Läskiga snubbar..

Alltså creeeeeapy människor det finns..
Inte första gången jag varit med om konstiga människor på tåg.
Skulle ta tåget hem från Klippan så står jag på ena sidan av spåret och en annan man står på andra sidan, kollar på honom 2-3gånger för att han liknade en annan jag känner, han såg nog att jag kollade på honom. Tillslut går han över till min sida, ställer sig några meter ifrån mig och säger något.
Han pratade väldigt tyst och hade utlänsk brytning, så jag fick ursäkta många gånger för att verkligen höra vad han sa.
Ialla fall så frågade han massa grejer, berättade att han var gift och hade ett barn osv.. det kändes allmänt obekvämt, delvis för att han pratade som en mus och jag inte förstod vad han sa.
Jag har inget emot att småprata med folk men han var skum..

Det ropas ut att det är spårändring så där fanns min chans att bli av med honom, han ställde sig bredvid mig när jag satt mig och jag bara hoppades att han skulle vara tyst.
Väntade med att gå på tåget för att inte hamna nära honom, han märkte det och jag såg att han letade efter mig i vagnen, han missade mig och gick in i nästa.

Han skulle av på samma station som mig, det hade han sagt innan så jag tänkte ta ett lite längre håll så han inte följde efter mig. När jag hoppatr av så ser jag att han tar andra hållet, men han letade efter någon, kollade bakåt och stannade till lite, flera gånger, jag kunde nämligen se "neråt" åt alla andra när jag tog andra hållet.
LÄSKIG SNUBBE, jag nästan sprang hem sen för han segade så mycket att jag kom före honom ändå.



Varit med om en annan skum snubbe för några månader sedan.
Satt på tåget påväg hem och det sitter en man några säten ifrån mig.
Han stirrade på mig och det kändes riktigt obehagligt.
Efter en liten stund gick han på toa, stannade halvvägs och pratade med några andra killar väldigt tyst och nära, när han fortsatte gå mot toa sen kändes det som att dem kollade väldigt. Han kommer tillbaka och sätter sig närmre med inte jättenära.
Kändes väldigt obehagligt eftersom det var sen kväll och skulle gå hem själv, det är inte så långt till oss så man kan ju enkelt följa efter.. Tänkte ringa Daniel men hade lite batteri, sms'ade istället och skrev om snubben, men batteriet tog slut direkt efter det var skickat så kunde inte skriva mera sen.

Han hoppade av på samma station som mig, kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde för att inte få honom efter mig eller så, men fan vad rädd jag var. Skrämde upp Daniel också när jag inte svarade på sms sen..


Kommentarer
Postat av: Helene Skagerstrand

Jag åker tåg väldigt ofta och långa sträckor så jag förstår precis vad du menar. Jag råkar nästan alltid ut för konstiga och obehagliga människor när jag åker tåg, känns som om det nästan är deras mötesplats.. på tågen.. hahah


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback